25 lutego 2014

Mrrr...


Nie wiadomo, dlaczego wszyscy mówią do kotów "ty", choć jako żywo żaden kot nigdy z nikim nie pił bruderszaftu.
"Mistrz i Małgorzata" M. Bułhakow

Tydzień temu obchodziliśmy Dzień Kota. :) Dlatego nie mogłam się oprzeć i pożyczyłam kocią fotkę od Luny Malutkiej. Gdybym miała futerko, to z pewnością bym tak teraz wyglądała. Dziwna poza i wieeeeelki zieeeeew. W przerwie między koralikami (bo nazbierałam trochu zamówień i sobie dziergam wieczorami) stworzyłam kolejną koślawą zakładkę. Tym razem uroczy futrzak z balonikiem z czerwonym filcowym tłem.
Kotom na przestrzeni wieków przypisywano różną symbolikę. Zwierzę nocne, poruszające się bezszelestnie, z błyszczącymi oczami w ciemnościach, ze źrenicami zmieniającymi się niczym fazy Księżyca. Obraz elegancji, wdzięku, ale też lenistwa, wygodnictwa. Przesypia cały dzień wygrzewając się na słońcu lub przy piecyku, by nocą na nowo przeżywać przygody. Zawsze spada na cztery łapy, ma dziewięć żyć. Towarzysz wiedźm i czarownic. Odważny, wolny, indywidualista, wytrwały, czujny, chytry, strateg. Normalnie, jakbym opisywała siebie. :))
Kot jest tym w stosunku do psa, czym charakter kobiety w stosunku do charakteru mężczyzn.



Ach, messer, moja żona, gdybym ją tylko miał, dwadzieścia razy mogłaby zostać wdową! Ale, na szczęście, messer, nie mam żony i, mówiąc szczerze, szczęśliwy jestem, że jej nie mam. Ach, messer, któż by zamienił kawalerską wolność na nieznośne jarzmo!…     "Mistrz i Małgorzata" M. Bułhakow

A tak swoją drogą, dwie bardzo bliskie mi osoby, użyłabym nawet słowa "przyjaciele", ostatnimi czasy się zaręczyły. Hmm, chyba wyczuwam wiosnę w powietrzu.
Ja tymczasem idę pisać wypracowanie o rezonansie. Nie lubię fizyki!

1 komentarz:

  1. Witaj
    Dziękuję za udział w mojej zabawie oraz za życzenia :)
    Po raz kolejny zachwyciłam się Twoją pomarańczową, morską skrzyneczką decu ale przecież nie będę wystawiała po raz drugi tego samego komentarza :) nie ulega jednak wątpliwości, że jest bosssska <3 i chętnie bym się nią zaopiekowała gdybyś nie przeznaczyła jej dla swojego chłopaka ;)
    Szukałam więc dalej i łał !!! znalazłam kolejne cudo, które skradło moje serce :) pewnie dlatego , że kocham koty :) Słodka ta zakładka :)
    Cudne rzeczy tworzysz:)
    Pozdrawiam



    http://mirosek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń